Bijlage 1 - Verloopoverzicht investeringskredieten
Specificatie investeringen met een economisch nut | Toegekend krediet (bruto) | Realisatie t/m 2021 | Bijgestelde begroting 2022 | Realisatie 2022 | Realisatie (niet mva) 2022 | Verschil 2022 | Totaal realisatie | Restant krediet | Te realiseren bijdrage derden | Realisatie bijdrage derden t/m 2021 | Realisatie bijdrage derden 2022 | Nog te realiseren bijdrage derden | Is er sprake van bijstelling t.o.v. een eerder P&C-document? |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
5. Bereikbaarheid I - Algemeen | |||||||||||||
Vervanging Kwaliteitcentrale | 400 | 113 | 287 | 62 | 225 | 175 | 225 | - | - | ||||
Vervanging wintermachines | 1.400 | 783 | 617 | - | 617 | 783 | 617 | - | - | ||||
Totaal 5. Bereikbaarheid I - Algemeen | 1.800 | 896 | 904 | 62 | - | 842 | 958 | 842 | - | - | - | - | |
6. Bereikbaarheid II - OV | |||||||||||||
Uitbreidingsinvesteringen | |||||||||||||
Afwikkeling werkzaamheden Uithoflijn | 7.845 | - | 3.029 | 2.515 | 514 | 2.515 | 5.330 | - | - | - | - | ||
OV tramremise | 62.000 | 61.058 | 942 | 23 | 919 | 61.081 | 919 | 21.200 | 21.200 | - | - | ||
OV Busremise | 38.300 | 35.661 | 2.639 | 1.110 | 1.529 | 36.771 | 1.529 | 274 | -274 | Afgerond in 2022, op één onderdeel 150k na. | |||
P&R Breukelen | 6.357 | 398 | 1.355 | 567 | 788 | 964 | 5.393 | - | - | ||||
Vlootoptimalisatie | 17.257 | 14.355 | 2.902 | 2.833 | 69 | 17.188 | 68 | - | - | Afgerond in 2022 | |||
Tramwaarschuwingslichten SUNIJ-lijn | 1.138 | - | 600 | 58 | 542 | 58 | 1.080 | - | - | ||||
Tramkruising Symfonielaan Nieuwgein | 723 | 35 | 551 | 557 | -6 | 592 | 131 | - | - | ||||
Maatregelen booggeluid | 720 | - | 634 | 827 | -193 | 827 | -107 | - | - | Afgerond in 2022 | |||
Bouwrijp maken en realiseren energieaansluiting (excl. grondaankoop) busstalling Amersfoort | 2.678 | - | 2 | 6 | -4 | 6 | 2.672 | - | - | ||||
Subtotaal uitbreidingsinvesteringen | 137.018 | 111.507 | 12.654 | 8.496 | - | 4.158 | 120.003 | 17.015 | 21.200 | 21.474 | - | -274 | |
Vervangingsinvesteringen | |||||||||||||
OV overwegen en haltes | 12.140 | 11.189 | 891 | 490 | 401 | 11.679 | 461 | - | - | ||||
Traminfrastructuur N'gein - Ijsselstein (VRT) | 183.706 | 158.594 | 25.112 | 13.436 | 302 | 11.373 | 172.333 | 11.373 | 24 | 469 | -493 | ||
OV Telematica/ICT tram/bus DRIS | 9.502 | 5.532 | 2.819 | 2.727 | 92 | 8.259 | 1.243 | 3.652 | 3.095 | 90 | 467 | ||
Beveiliging opstelterreinen | 720 | - | 650 | 94 | 556 | 94 | 626 | - | - | ||||
Indico-systeem | 4.400 | 1.485 | 817 | 2.528 | -1.711 | 4.013 | 387 | - | - | ||||
Stroomaansluiting Tractiestations SUNIJ | 1.481 | - | 1.481 | 177 | 1.304 | 177 | 1.304 | - | - | ||||
Poortdijk OBI vervangen | 300 | - | 300 | 8 | 292 | 8 | 292 | - | - | ||||
Subtotaal vervangingsinvesteringen | 212.249 | 176.801 | 32.070 | 19.460 | 302 | 12.308 | 196.563 | 15.686 | 3.652 | 3.119 | 559 | -26 | |
Totaal 6. Bereikbaarheid II - OV | 349.267 | 288.307 | 44.724 | 27.956 | 302 | 16.466 | 316.565 | 32.701 | 24.852 | 24.593 | 559 | -300 | |
10. Overzicht Overhead | |||||||||||||
ICT (hardware) | |||||||||||||
Werkplek laptops | 1.277 | - | 1.277 | 1.311 | -34 | 1.311 | -34 | - | - | ||||
Beeldschermen PU 1e monitor | 263 | - | 263 | 171 | 92 | 171 | 92 | - | - | ||||
Beeldschermen PU 2e monitor | 113 | - | 113 | - | 113 | - | 113 | - | - | ||||
Hybride werken (beeldschermen) | 263 | - | 263 | - | 263 | - | 263 | - | - | ||||
Totaal ICT (hardware) | 1.916 | - | 1.916 | 1.481 | - | 435 | 1.481 | 435 | - | - | - | - | |
Provinciehuis | |||||||||||||
Losse gebruikersinventaris | 459 | 51 | 408 | 408 | 0 | 459 | 0 | - | - | ||||
Verbouwing verd 2 tm 6 (Reg Klimaat) | 2.200 | 2.177 | 23 | 49 | -26 | 2.226 | -26 | - | - | ||||
Transport (liften) | 800 | - | 800 | - | 800 | - | 800 | - | - | ||||
Huisvesting - eerste stappen in verduurzamen provinciaal vastgoed | 1.310 | 387 | 923 | 349 | 574 | 736 | 574 | - | - | ||||
AV-middelen Statenzaal | 2.090 | 1.562 | 149 | 149 | -0 | 1.711 | 379 | - | - | Afgerond in 2022 | |||
Verantwoorde thuiswerkplek 2021 + 2022 | 1.277 | - | 1.277 | 984 | 293 | 984 | 293 | - | - | ||||
Verbouwing BG en 1e verdieping | 1.400 | - | 1.400 | - | 1.400 | - | 1.400 | - | - | ||||
Verduurzaming vastgoed | 805 | - | 400 | 242 | 158 | 242 | 563 | - | - | ||||
Verbouwing verd. 2, 5 en 6 | 2.250 | - | 2.250 | - | 2.250 | - | 2.250 | - | - | ||||
Hybride werken (AV middelen) | 500 | - | 500 | 64 | 436 | 64 | 436 | - | - | ||||
Totaal provinciehuis | 13.091 | 4.178 | 8.130 | 2.244 | - | 5.886 | 6.422 | 6.669 | - | - | - | - | |
Totaal Overzicht Overhead | 15.007 | 4.178 | 10.046 | 3.726 | - | 6.320 | 7.904 | 7.103 | - | - | - | - | |
Totaal investeringen met een economisch nut | 366.074 | 293.381 | 55.674 | 31.743 | 302 | 23.628 | 325.427 | 40.647 | 24.852 | 24.593 | 559 | 300- |
Toelichting op de verschillen per krediet die groter zijn dan € 100.000 | ||
Investeringen met een economisch nut | ||
Programma/krediet | Verschil | Toelichting |
---|---|---|
5. Bereikbaarheid I - Algemeen | ||
Vervanging Kwaliteitcentrale | 225 | |
Vervanging wintermachines | 617 | In verband met Covid-19 waren er bij de leverancier niet voldoende onderdelen beschikbaar, waardoor de machines niet geleverd konden worden. |
6. Bereikbaarheid II - OV | ||
Afwikkeling werkzaamheden Uithoflijn | 514 | De laatste werkzaamheden worden nog afgerond in 2023. |
OV tramremise | 919 | Het project is afgerond. Wel zijn er nog wat openstaande punten die in 2023 worden afgewikkeld. |
OV Busremise | 1.529 | De laatste werkzaamheden worden nog afgerond in 2023. |
P&R Breukelen | 788 | Het project heeft vertraging opgelopen door de langere doorlooptijd voor aanbestedingen dan voorheen rekening mee is gehouden. Ook zorgen inspanningen om dit project in deze omgeving passend te maken en een lang vergunningstraject voor uitloop. |
Vlootoptimalisatie | 69 | Afwijking < 100.000 |
Tramwaarschuwingslichten SUNIJ-lijn | 542 | Werk is nog niet in uitvoering; waarschijnlijk uitvoering en afronding in 2023. |
Tramkruising Symfonielaan Nieuwgein | -6 | Afwijking < 100.000 |
Maatregelen booggeluid | -193 | De maatregelen voor het verminderen van booggeluiden hebben betrekking op zowel het MOP als het MIP. De kosten van 16 baansmeerinstallaties zijn overheveld vanuit het MOP naar het MIP. Dit is niet op tijd verwerkt in het budget van het MIP project. |
Bouwrijp maken en realiseren energieaansluiting (excl. grondaankoop) busstalling Amersfoort | -4 | Afwijking < 100.000 |
OV overwegen en haltes | 401 | Projecten zijn doorgeschoven ivm afstemming met gemeentes, wat meer tijd kost. |
Traminfrastructuur N'gein - Ijsselstein (VRT) | 11.373 | Dit wordt veroorzaakt omdat risico's die ingeschat waren zich niet geopenbaard hebben, en een indexering per 1/1/2022 welke niet nodig was gezien de status van het project. |
OV Telematica/ICT tram/bus DRIS | 92 | Afwijking < 100.000 |
Beveiliging opstelterreinen | 556 | Werk is nog niet in uitvoering; uitvoering en afronding in 2023. |
Indico-systeem | -1.711 | In overleg met de Stuurgroep is besloten om een onderhoudsmodule op te nemen in het project, waardoor de onderhoudskosten voor de jaren 4 t/m 15 lager uitvallen. Kosten Qbuzz 410K veel hoger dan begroot. Similaror 95K niet begroot. |
Stroomaansluiting Tractiestations SUNIJ | 1.304 | Planning van de werkzaamheden waren okt 2022. Werkzaamheden zijn uitgesteld naar 1e kw 2023 |
Poortdijk OBI vervangen | 292 | Werk is nog niet in uitvoering; uitvoering en afronding in in 2023. |
10. Overzicht Overhead | ||
Werkplek laptops | -34 | Afwijking < 100.000 |
Beeldschermen PU 1e monitor | 92 | Afwijking < 100.000 |
Beeldschermen PU 2e monitor | 113 | De eerdere geplande uitvraag heeft niet plaatsgevonden door een capaciteitstekort (medewerkers ICT) in verband met de voorbereiding/uitlevering van de nieuwe laptops om de 2e beeldschermen te plaatsen. Bovendien was er te weinig magazijnruimte om de beeldschermen op te slaan. Dit issue is inmiddels opgelost. De uitvraag wordt in het 1e kwartaal van 2023 gedaan. |
Hybride werken (beeldschermen) | 263 | De thuiswerkbeeldschermen kunnen door technische issues (aansluiting nieuwe laptops) nog niet besteld worden. Wij zijn aan het onderzoeken welk model scherm voor de thuiswerkplek op dit moment de beste optie is. Er is al geïnventariseerd welke medewerkers een thuiswerkscherm nodig hebben. We verwachten in de 1e kwartaal van 2023 de uitvraag te kunnen doen. |
Losse gebruikersinventaris | 0 | Afwijking < 100.000 |
Verbouwing verd 2 tm 6 (Reg Klimaat) | -26 | Afwijking < 100.000 |
Transport (liften) | 800 | Het geplande onderhoud is door de opvang van Oekraïners in ons pand uitgesteld. Dit komt mede doordat de brandlift continue wordt ingezet van de etages 2 t/m 6. Daarom wordt dit krediet op dit moment niet ingezet voor de vervanging van de brandlift. Het krediet schuift door naar 2023. |
Huisvesting - eerste stappen in verduurzamen provinciaal vastgoed | 574 | Gemaakte kosten zitten in voorbereiding voor duurzaamheidsmaatregelen. De vervanging van LED is op het provinciehuis in volle gang. Het betreft hier een bedrag €990.000. De Europese aanbesteding zonnepalen heeft helaas niet geleid tot inschrijvingen. Dit zal opnieuw uitgevraagd moeten worden. Het restant op dit krediet wordt doorgeschoven naar 2023. |
AV-middelen Statenzaal | -0 | Afwijking < 100.000 |
Verantwoorde thuiswerkplek 2021 + 2022 | 293 | In 2021 is besloten dat de thuiswerkplekken vallen onder ons bestaande contract met VEPA. Hierbij is bepaald dat we uitgaan van een maximaal budget van € 900,- per persoon (gebaseerd op 1000 medewerkers). Bij de voorjaarsrapportage 2021 is besloten om voor het jaar 2021 een krediet van €375.000 beschikbaar te stellen voor de eerste bestelling. Uit dit krediet is dan ook de eerste levering betaald. In 2022 zijn de thuiswerkplekken hieruit gefinancierd. Het restantbedrag wordt meegenomen naar 2023. |
Verbouwing BG en 1e verdieping | 1.400 | In 2022 is alle aandacht uitgegaan naar de verbouwing verdieping 2 t/m 6 en de Oekraïense vluchtelingen. Hierdoor heeft de verbouwing begane grond en 1e verdieping niet plaatsgevonden, waardoor dit krediet naar 2023 wordt doorgeschoven. |
Verduurzaming vastgoed | 158 | Verduurzamen vastgoed vraagt om specifieke kennis binnen de organisatie. Door het verloop van personeel en krapte op de arbeidsmarkt, is de inzet op dit onderdeel miniem en kunnen er geen vervolgstappen plaatsvinden. De aanbesteding voor wat betreft de aanleg van zonnepanelen op de twee locaties, Archimedeslaan en Huis ter Heide, heeft plaatsgevonden. Het restant op dit krediet wordt doorgeschoven naar 2023. |
Verbouwing verd. 2, 5 en 6 | 2.250 | Het plaatsen van de inbouwpakketten betreffende de verdiepingen 2, 5 en 6 zullen plaatsvinden na uithuizing van de Oekraïense vluchtelingen. Dit krediet wordt niet aangewend en schuift door naar 2023. |
Hybride werken (AV middelen) | 436 | Door schaarste in grondstoffen en vertraging in productie is de levering helaas vertraagd. Hierdoor wordt dit krediet doorgeschoven naar 2023. |
TOTAAL | 23.628 | |
Tabblad Bijlage 1 Details ec.ma.nut | 23.628 |
Specificatie investeringen in de openbare ruimte met een maatschappelijk nut | Toegekend krediet (bruto) | Realisatie t/m 2021 | Bijgestelde begroting 2022 | Realisatie 2022 | Realisatie (niet mva) 2022 | Verschil 2022 | Totaal realisatie | Restant krediet | Bijdrage derden | Realisatie bijdrage derden t/m 2021 | Realisatie bijdrage derden 2022 | Nog te realiseren bijdrage derden | Is er sprake van bijstelling t.o.v. een eerder P&C-document? |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1. Ruimtelijke ontwikkeling | |||||||||||||
HvdH - Oostelijke Corrridor | 18.829 | 18.484 | - | -18.465 | 18.465 | 20 | 18.809 | - | 20 | - | -20 | ||
HvdH - Harlanterrein | 2.128 | 2.254 | - | -2.253 | 2.253 | 1 | 2.127 | - | - | - | - | ||
HvdH - Kamp van Zeist | 3.221 | 252 | - | 562 | -562 | 814 | 2.407 | - | - | - | - | ||
Totaal 1. Ruimtelijke ontwikkeling | 24.178 | 20.990 | - | -20.156 | - | 20.156 | 834 | 23.344 | - | 20 | - | -20 | |
5. Bereikbaarheid I - Algemeen | |||||||||||||
Uitbreidingsinvesteringen | |||||||||||||
Provinciale (vaar)wegen | |||||||||||||
N210, traject 20 | 819 | - | 819 | 583 | - | 236 | 583 | 236 | - | - | - | ||
N212, traject 27, buitengebied Woerden | 837 | - | 150 | 121 | - | 29 | 121 | 716 | - | - | - | ||
N224 Rotonde Austerlitzseweg - Zeist | 445 | 10 | 435 | 185 | - | 250 | 195 | 250 | - | 1 | -1 | ||
N224, N226 Woudenberg | 5.917 | - | 130 | 45 | - | 85 | 45 | 5.872 | - | - | - | ||
N225, traject 42 | 196 | - | - | 2 | - | -2 | 2 | 194 | - | - | - | ||
N226 Faunapassage | 9.267 | 341 | 500 | 131 | - | 369 | 472 | 8.795 | - | - | - | ||
Spoortunnel Maarsbergen | 23.770 | 5.865 | 700 | 449 | - | 251 | 6.314 | 17.456 | 2.500 | - | 2.500 | ||
N228 Trajectaanpak Montfoort | 319 | 137 | - | 154 | - | -154 | 291 | 28 | - | 9 | - | -9 | |
N233 Oostelijke Rondweg Veenendaal | 65.028 | 835 | 1.000 | 434 | - | 566 | 1.269 | 63.759 | 6.250 | - | 6.250 | ||
N233 Rijnbrug, incl. Geertsesteeg | 112.354 | 3.906 | 300 | 229 | - | 71 | 4.135 | 108.219 | 46.750 | 44 | - | 46.706 | |
N233 Rijnbrug, Achterbergsestraatweg | 2.822 | 333 | 100 | 112 | - | -12 | 445 | 2.377 | - | - | |||
N237 Trajectaanpak 78 en 79 Zeist en Soest | 1.850 | 75 | 239 | 84 | - | 155 | 160 | 1.690 | - | - | - | ||
N238, traject 82 | 714 | 1 | 713 | 527 | 186 | 529 | 185 | - | |||||
N402, traject 87 en 88 | 1.388 | 55 | 200 | 261 | - | -61 | 315 | 1.073 | - | - | - | ||
N402, Rotonde Slootdijk | 2.792 | 461 | - | 1 | - | -1 | 462 | 2.330 | - | - | - | ||
N403, Bloklaan | 500 | - | - | 1 | - | -1 | 1 | 499 | - | - | - | ||
N484 Trajectaanpak | 6.632 | 328 | 690 | 442 | - | 248 | 769 | 5.863 | - | - | - | ||
Carpoolplaatsen | 1.545 | 350 | 900 | 377 | - | 523 | 728 | 817 | - | - | - | ||
Maatregelen op de N229, N226, N225, N228 en N417 | 176 | 117 | 59 | - | - | 59 | 117 | 59 | - | - | - | ||
Wishwall | 335 | - | 335 | 272 | - | 63 | 272 | 63 | - | - | - | - | |
Glasvezel | 891 | - | 300 | - | - | 300 | - | 891 | - | - | - | - | |
N237 Panweg | 200 | - | - | 5 | - | -5 | 5 | 195 | - | - | - | - | |
Subtotaal (vaar)wegen | 238.797 | 12.814 | 7.570 | 4.417 | - | 3.153 | 17.230 | 221.567 | 55.500 | 53 | 1 | 55.445 | |
Fiets | |||||||||||||
N224 Renswoude | 265 | - | 265 | 278 | - | -13 | 278 | -13 | - | - | |||
N224, N226 Woudenberg | 8.876 | - | 210 | 16 | - | 194 | 16 | 8.860 | - | - | |||
DFR Utrecht Science Park - Veenendaal | 3.569 | - | 18 | - | -18 | 18 | 3.551 | - | |||||
N226 OVL | 629 | 108 | 522 | 18 | - | 504 | 126 | 503 | - | - | |||
N228 Trajectaanpak Montfoort | 758 | 614 | - | -240 | - | 240 | 374 | 384 | - | - | |||
N233 Parallelweg | 1.100 | - | 1.100 | 831 | - | 269 | 831 | 269 | - | - | |||
N237 Fietspad Mc Donalds Zuid | 285 | 70 | 215 | 26 | - | 189 | 96 | 189 | - | - | |||
N237 Trajectaanpak 78 en 79 Zeist en Soest | 2.505 | - | 282 | 79 | - | 203 | 79 | 2.426 | - | - | |||
N417 Trajectaanpak | 970 | 714 | - | - | - | - | 714 | 256 | - | - | |||
Doorfietsroute Amersfoort-Bunschoten N238 | 1.414 | - | 223 | 139 | - | 84 | 139 | 1.275 | - | - | |||
N484 Trajectaanpak | 145 | 3 | 15 | 79 | - | -64 | 82 | 63 | - | - | |||
Verlichting regionaal fietsnetwerk | 325 | - | - | - | - | - | 325 | - | |||||
Maatregelen op de N229, N226, N225, N228 en N417 | 824 | 862 | - | 3 | - | -3 | 865 | -41 | 6 | - | -6 | ||
Doorfietsroute Utrecht Amersfoort | - | - | - | 55 | - | -55 | 55 | -55 | - | - | |||
Subtotaal fiets | 21.665 | 2.371 | 2.832 | 1.302 | - | 1.530 | 3.673 | 17.992 | - | 6 | - | -6 | |
Verkeersveiligheid | - | ||||||||||||
N210, traject 20 | 2.042 | - | 2.042 | 1.188 | - | 854 | 1.188 | 854 | - | - | - | ||
N210, traject 22 | 748 | - | - | 1 | - | -1 | 1 | 747 | - | - | - | ||
N212, traject 27, buitengebied Woerden | 800 | 17 | 150 | 92 | 58 | 109 | 691 | - | - | ||||
N221 Rotonde Wakkerendijk | 1.152 | - | - | 5 | - | -5 | 5 | 1.147 | - | - | |||
N224 Renswoude | 525 | 481 | 44 | - | - | 44 | 481 | 44 | - | - | |||
N224 Rotonde Austerlitzseweg - Zeist | 1.224 | 27 | 1.198 | 500 | - | 698 | 527 | 697 | 4 | -4 | |||
N228 Trajectaanpak Montfoort | 555 | 361 | - | 481 | - | -481 | 842 | -287 | 25 | - | -25 | ||
N233 Bermverharding | 170 | - | 170 | 134 | - | 36 | 134 | 36 | - | - | |||
N233, traject 68 | 446 | - | 15 | 15 | - | -0 | 15 | 431 | - | - | |||
N237 Trajectaanpak 78 en 79 Zeist en Soest | 301 | - | 41 | 17 | - | 24 | 17 | 284 | - | - | |||
N238, traject 82 | 310 | - | 310 | 276 | 34 | 276 | 34 | - | - | ||||
N414 Bermverharding | 206 | - | 206 | 152 | - | 54 | 152 | 54 | - | - | |||
N417 Trajectaanpak | 90 | 63 | - | - | - | - | 63 | 27 | - | - | |||
N484 Trajectaanpak | 778 | 25 | 81 | 20 | - | 61 | 45 | 733 | - | - | |||
Bermverhardingen N225 / N228 / N229 | 1.078 | 468 | 610 | 455 | - | 155 | 923 | 155 | 23 | - | -23 | ||
Maatregelen op de N229, N226, N225, N228 en N417 | 1.586 | 1.332 | 254 | 52 | - | 202 | 1.384 | 202 | - | - | |||
Subtotaal verkeersveiligheid | 12.011 | 2.775 | 5.121 | 3.388 | - | 1.733 | 6.163 | 5.848 | - | 48 | 4 | -52 | |
Subtotaal uitbreidingsinvesteringen | 272.473 | 17.959 | 15.523 | 9.107 | - | 6.416 | 27.067 | 245.406 | 55.500 | 107 | 6 | 55.387 | |
Vervangingsinvesteringen | |||||||||||||
Kunstwerken | |||||||||||||
Beverweerdsebrug, Bunnik | 950 | 89 | 150 | 35 | - | 115 | 125 | 825 | |||||
Duikerbrug N484 | 368 | - | 38 | - | 38 | - | 368 | ||||||
Subtotaal kunstwerken | 1.318 | 89 | 188 | 35 | - | 153 | 125 | 1.193 | - | - | - | - | |
Verhardingen | |||||||||||||
N210, traject 20 | 1.497 | - | 250 | 251 | - | -1 | 251 | 1.246 | - | 103 | -103 | ||
N210, traject 22 | 632 | - | - | 1 | -1 | 1 | 631 | - | - | ||||
N210, traject 25 | 622 | - | - | 7 | -7 | 7 | 615 | - | - | ||||
N224, traject 35 (Renswoude) | 2.250 | 2.251 | -1 | 5 | -6 | 2.256 | -6 | ||||||
N228, traject Montfoort | 1.953 | 1.234 | 500 | -155 | 655 | 1.079 | 874 | ||||||
N229, traject 62 (Odijk-Werkhoven) | 337 | 129 | 208 | - | - | 208 | 129 | 208 | |||||
N233, traject 68 | 820 | - | 45 | 72 | -27 | 72 | 748 | ||||||
N402, traject 87 en 88 | 6.149 | 40 | 4.400 | 2.097 | 2.303 | 2.137 | 4.012 | ||||||
N414, traject 103 | 405 | - | 405 | 396 | 9 | 396 | 9 | ||||||
N417 Trajectaanpak | 1.788 | 1.518 | - | 17 | - | -17 | 1.535 | 253 | - | - | |||
Overdracht VHL | 1.174 | - | 1.174 | - | 1.174 | - | 1.174 | ||||||
N484, trajectaanpak | 739 | - | 76 | - | 76 | - | 739 | ||||||
Subtotaal verhardingen | 18.366 | 5.172 | 7.057 | 2.692 | - | 4.365 | 7.864 | 10.502 | - | - | 103 | -103 | |
Vaarwegen | - | - | - | - | |||||||||
Rivier Eem, damwanden overig | 8.054 | 2.287 | 200 | 292 | -92 | 2.579 | 5.475 | 4.027 | 2.125 | -27 | 1.929 | ||
Merwedekanaal , oeverconstructie | 14.500 | 4.732 | 5.149 | 5.045 | 104 | 9.777 | 4.723 | 150 | - | -150 | |||
Subtotaal vaarwegen | 22.554 | 7.019 | 5.349 | 5.338 | - | 11 | 12.356 | 10.198 | 4.027 | 2.275 | -27 | 1.779 | |
Wegmeubiliar | - | - | - | - | |||||||||
Bushokjes in de gehele provincie | 1.896 | 1.205 | 691 | 123 | - | 568 | 1.329 | 567 | |||||
Subtotaal wegmeubiliar | 1.896 | 1.205 | 691 | 123 | - | 568 | 1.329 | 567 | - | - | - | - | |
Subtotaal vervangingsinvesteringen | 44.134 | 13.484 | 13.285 | 8.189 | - | 5.096 | 21.673 | 22.461 | 4.027 | 2.275 | 76 | 1.676 | |
Totaal 5. Bereikbaarheid I - Algemeen | 316.607 | 31.444 | 28.808 | 17.296 | - | 11.512 | 48.740 | 267.867 | 59.527 | 2.382 | 82 | 57.064 | |
Totaal investeringen met een maatschappelijk nut | 340.785 | 52.434 | 28.808 | 2.859- | - | 31.668 | 49.575 | 291.211 | 59.527 | 2.402 | 82 | 57.044 |
Investeringen met een maatschappelijk nut | ||
Programma/krediet | Verschil | Toelichting |
---|---|---|
1. Ruimtelijke ontwikkeling | ||
HvdH - Oostelijke Corrridor | 18.465 | |
HvdH - Harlanterrein | 2.253 | |
HvdH - Kamp van Zeist | -562 | |
5. Bereikbaarheid I - Algemeen | ||
Provinciale (vaar)wegen | ||
N210, traject 20 | 236 | De kosten van de geleiderail vallen lager uit dan oorspronkelijk geraamd, omdat de aannemer kon werken onder gunstige omstandigheden. De weg was namelijk volledig afgesloten waardoor er efficiënt gewerkt kon worden. Bij de bermverharding van het kruispunt Cabauw is er sprake van vertraging, omdat er meer voorbereidingstijd nodig is voor het verleggen kabels en leidingen, vergunningen, onderzoeken en voorbelasting. De uitvoering is gepland voor 2023. |
N212, traject 27, buitengebied Woerden | 29 | |
N224 Rotonde Austerlitzseweg - Zeist | 250 | |
N224, N226 Woudenberg | 85 | |
N225, traject 42 | -2 | |
N226 Faunapassage | 369 | |
Spoortunnel Maarsbergen | 251 | |
N228 Trajectaanpak Montfoort | -154 | |
N233 Oostelijke Rondweg Veenendaal | 566 | Het project is voor onbepaalde tijd vertraagd, omdat er een oplossing voor de stikstofdepositie moet worden gevonden. De fase groenpoort wordt wel voorbereid en uitgevoerd. |
N233 Rijnbrug, incl. Geertsesteeg | 71 | |
N233 Rijnbrug, Achterbergsestraatweg | -12 | |
N237 Trajectaanpak 78 en 79 Zeist en Soest | 155 | |
N238, traject 82 | 186 | |
N402, traject 87 en 88 | -61 | |
N402, Rotonde Slootdijk | -1 | |
N403, Bloklaan | -1 | |
N484 Trajectaanpak | 248 | |
Carpoolplaatsen | 523 | De carpoolplaats van IJsselstein is nog niet afgerond vanwege de ruimtelijke procedures (bestemmingsplan). |
Maatregelen op de N229, N226, N225, N228 en N417 | 59 | |
Wishwall | 63 | |
Glasvezel | 300 | |
N237 Panweg | -5 | |
Fiets | ||
N224 Renswoude | -13 | |
N224, N226 Woudenberg | 194 | |
DFR Utrecht Science Park - Veenendaal | -18 | |
N226 OVL | 504 | In 2022 was niet voldoende personele capaciteit aanwezig was om het project uit te voeren. |
N228 Trajectaanpak Montfoort | 240 | |
N233 Parallelweg | 269 | |
N237 Fietspad Mc Donalds Zuid | 189 | |
N237 Trajectaanpak 78 en 79 Zeist en Soest | 203 | |
N417 Trajectaanpak | - | |
Doorfietsroute Amersfoort-Bunschoten N238 | 84 | |
N484 Trajectaanpak | -64 | |
Verlichting regionaal fietsnetwerk | - | |
Maatregelen op de N229, N226, N225, N228 en N417 | -3 | |
Doorfietsroute Utrecht Amersfoort | -55 | |
Verkeersveiligheid | ||
N210, traject 20 | 854 | |
N210, traject 22 | -1 | |
N212, traject 27, buitengebied Woerden | 58 | |
N221 Rotonde Wakkerendijk | -5 | |
N224 Renswoude | 44 | |
N224 Rotonde Austerlitzseweg - Zeist | 698 | Dit project is uitgevoerd door de Gemeente Zeist, waarbij de Provincie Utrecht de realisatiekosten voor haar rekening neemt. Bij het opstellen van de bestuursovereenkomst was de scope van het project nog niet duidelijk, waardoor er te ruim geraamd is. |
N228 Trajectaanpak Montfoort | -481 | |
N233 Bermverharding | 36 | |
N233, traject 68 | -0 | |
N237 Trajectaanpak 78 en 79 Zeist en Soest | 24 | |
N238, traject 82 | 34 | |
N414 Bermverharding | 54 | |
N417 Trajectaanpak | - | |
N484 Trajectaanpak | 61 | |
Bermverhardingen N225 / N228 / N229 | 155 | |
Maatregelen op de N229, N226, N225, N228 en N417 | 202 | |
Vervangingsinvesteringen | ||
Kunstwerken | - | |
Beverweerdsebrug, Bunnik | 115 | |
Duikerbrug N484 | 38 | |
Verhardingen | ||
N210, traject 20 | -1 | |
N210, traject 22 | -1 | |
N210, traject 25 | -7 | |
N224, traject 35 (Renswoude) | -6 | |
N228, traject Montfoort | 655 | |
N229, traject 62 (Odijk-Werkhoven) | 208 | |
N233, traject 68 | -27 | |
N402, traject 87 en 88 | 2.303 | Het project 87 is vertraagd omdat de voorbereiding niet op tijd kon starten vanwege onduidelijkheid over de scope. De uitvoering van het traject 87 is gepland voor 2023. |
N414, traject 103 | 9 | |
N417 Trajectaanpak | -17 | |
Overdracht VHL | 1.174 | Twee provinciewegdelen van de N484 worden in 2023 overgedragen aan de gemeente Vijfheerenlanden. Voor de uitgaven die in de toekomst verbonden zijn aan de infrastructuur wordt de gemeente Vijfheerenlanden gecompenseerd. De opgenomen investering die nodig is om de rehabilitatie van de rijbaan en de paralelweg te realiseren wordt gedesinvesteerd. |