Programmadoel | |
De provincie Utrecht werkt aan het bevorderen van de kwaliteit van het openbaar bestuur. Een goed bestuurde provincie is belangrijk voor de inwoners. |
Beleids- en meerjarendoelen in één oogopslag
Resultaat in één oogopslag
Resultaat per beleidsdoel
Beleidsdoel - meerjarendoel | Activiteiten | Planning | Budget | |||||||
9.1 | Het provinciebestuur is sterk en duidelijk | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
9.1.1 | De positie van PS is sterker en duidelijker | |||||||||
9.1.2 | De uitvoering van de rijkstaken (CvdK) is van betere kwaliteit | |||||||||
9.1.3 | De uitvoering van het dagelijks bestuur (GS) is van betere kwaliteit | |||||||||
9.2 | Integriteit is een vast onderdeel van het politiek-bestuurlijke- en bedrijfsproces | |||||||||
9.2.1 | Integriteit is beter geborgd en het beleid is verder ontwikkeld | |||||||||
9.3 | De aanpak van ondermijning wordt geïntensiveerd | |||||||||
9.3.1 | De ondermijning wordt tegengegaan, de weerbaarheid wordt gestimuleerd en de aandacht voor de wet BIBOB wordt vergroot | |||||||||
9.4 | In verbinding met de partners, stakeholders en inwoners (via bijvoorbeeld participatie) is het strategisch vermogen van de organisatie groot | |||||||||
9.4.1 | Partners worden intensiever bij beleid, programma’s en projecten betrokken | |||||||||
9.4.2 | De dialoog met inwoners en samenwerkingspartners is innovatiever, transparant en overzichtelijk | |||||||||
9.4.3 | De afstemming met stakeholders en inwoners is frequenter | |||||||||
9.4.4 | De regionale en lokale journalistiek heeft duurzaam een sterkere positie | |||||||||
9.5 | De regionale slagkracht is sterk (ook over bestuurlijke grenzen heen)) | |||||||||
9.5.1 | Er ligt een (gezamenlijke) visie op regiovorming en er wordt conform die visie gehandeld | |||||||||
9.5.2 | Het beleid voor verbonden partijen is beter en wordt conform uitgevoerd | |||||||||
9.5.3 | De relatie met de Europese Unie draagt meer bij aan de realisatie van provinciale beleidsdoelstellingen | |||||||||
9.5.4 | De Staat van Utrecht is van niveau en beter afgestemd op de gebruikers | |||||||||
9.5.5 | Het strategisch vermogen van de organisatie en lobbykracht is sterker | |||||||||
9.6 | Gemeenten, gemeenschappelijke regelingen en waterschappen functioneren goed conform de wet | |||||||||
9.6.1 | De wettelijke toezichtstaak is beter en efficiënter uitgevoerd | |||||||||
9.6.2 | Verticaal toezicht en horizontale controle zijn aangepast aan de landelijke Agenda Toekomst van het (interbestuurlijk) Toezicht | |||||||||
9.7 | Concernbrede aansturing op brede thema’s is krachtig en effectief | |||||||||
9.7.1 | De Sociale Agenda is beter zichtbaar en uitvoerbaar binnen de Provinciale programma’s en op een aantal sociale thema’s aanvullend op gemeenten en andere organisaties | |||||||||
9.7.2 | Het ondersteunen van de transitie naar een circulaire samenleving is sterker en meer integraal | |||||||||
9.7.3 | De transitie naar een klimaatneutrale samenleving wordt concernbreed beter verankerd en gemonitord | |||||||||
9.7.4 | Het beleid is beter met data onderbouwd | |||||||||
9.8 | Archiefbewaarplaats en toezicht op informatiebeheer is op orde | |||||||||
9.8.1 | Provinciale informatie is beter en duurzamer beschikbaar, toegankelijk en we publiceren actief openbaar | |||||||||