Programma 5. Bereikbaarheid I - Algemeen

Wat heeft het gekost?

Wat heeft het gekost?

Overzicht van baten en lasten naar kostensoort

Kostensoorten

Rekening

Begroting 2022

Rekening

Verschil

(Bedragen x € 1.000)

2021

Primitief

Bijgesteld

2022

Bedrag

Personeelslasten

14.039

12.495

13.122

13.183

-61

Kapitaallasten

2.960

4.356

4.138

3.944

194

Materiële lasten

31.714

34.469

41.990

43.953

-1.963

Subsidies

17.971

37.818

21.109

14.856

6.253

Totaal lasten

66.684

89.138

80.359

75.936

4.423

Baten

-5.404

-1.268

-4.760

-5.214

-454

Totaal Baten

-5.404

-1.268

-4.760

-5.214

-454

Totaal voor bestemming

61.280

87.870

75.599

70.722

-4.877

Mutaties in de reserves

Toevoegingen

12.220

500

25.160

25.160

Onttrekkingen

-100.097

-45.080

-47.585

-46.317

1.268

Mutaties in de reserves

-87.877

-44.580

-22.425

-21.157

1.268

Saldo na bestemming

-26.597

43.290

53.174

49.564

-3.610

Toelichting belangrijkste verschillen

Het voordelig saldo na bestemming van € 3,6 mln. bestaat voornamelijk uit:

- Bij de materiële lasten is in de begroting een post "vertragingsfactor" van - €1,3 mln. opgenomen. In 2022 zijn daarentegen de begrote lasten besteed waardoor er een overbesteding op beheer en onderhoud is ontstaan.
- Kasritme van de uitgaven van de mandaatprojecten voor de Doorfietsroutes is anders dan bij de aanvang van de realisatiefase was geraamd. De aanleg gaat nu over de jaargrens heen en een deel zal plaatsvinden in 2023 , € 1,2 mln.

- Minder subsidieaanvragen uitvoeringsprogramma Fiets beschikt dan voorzien bij de slotwijziging € 1,3 mln.
- In de begroting Regionale programma’s is kostensoort subsidies gehanteerd, maar in de realisatie zijn deze als materiële lasten geboekt, € 2,8 mln.

Voor een toelichting op de overige verschillen verwijzen we naar de toelichting 4.6 Verschillenanalyse.

Deze pagina is gebouwd op 06/15/2023 07:51:47 met de export van 06/15/2023 07:34:16