Programma 6. Bereikbaarheid II - Openbaar Vervoer

Wat heeft het gekost

Wat heeft het gekost

Overzicht van baten en lasten naar kostensoort

Kostensoorten

Rekening

Begroting 2022

Rekening

Verschil

(Bedragen x € 1.000)

2021

Primitief

Bijgesteld

2022

Bedrag

Personeelslasten

6.303

4.916

5.162

5.180

-18

Kapitaallasten

10.752

18.915

17.889

17.889

Materiële lasten

34.327

33.541

36.964

33.207

3.757

Subsidies

128.917

109.045

144.396

136.750

7.646

Totaal lasten

180.299

166.417

204.411

193.026

11.385

Baten

-73.447

-27.358

-73.210

-70.571

2.639

Totaal Baten

-73.447

-27.358

-73.210

-70.571

2.639

Totaal voor bestemming

106.852

139.059

131.201

122.455

-8.746

Mutaties in de reserves

Toevoegingen

13.202

4.149

23.228

26.907

3.679

Onttrekkingen

-9.491

-3.778

-50.370

-49.291

1.079

Mutaties in de reserves

3.711

371

-27.142

-22.383

4.759

Saldo na bestemming

110.564

139.430

104.059

100.072

-3.987

Toelichting belangrijkste verschillen

Het voordelig saldo na bestemming van € 3,987 mln. bestaat voornamelijk uit:
- Een aantal subsidies Doorstroommaatregelen OV zijn niet meer beschikt in 2022 of starten in 2023 en drukken daarmee op het budget in 2023. Hierdoor blijft de realisatie in 2022 met € 2,4 mln. achter.

- Lagere uitgaven € 3,3 mln. op het gebied van vast en variabel onderhoud door lagere uitgaven vanwege buitendienststelling van Nieuwegein City en latere oplevering van andere projecten. Het deel van het variabel onderhoud € 1,3 mln. is in de bestemmingsreserve gestort, waardoor er per saldo een positief resultaat is van € 2,0 mln.

Voor een verdere toelichting zie ook paragraaf 4.6

Deze pagina is gebouwd op 06/15/2023 07:51:47 met de export van 06/15/2023 07:34:16