3.8 Projecten

3.8.2 Vernieuwde regionale tramlijn

3.8.2.3 Wat hebben we daarvoor gedaan?

Voor het project Spooromlegging Nieuwegein City zijn in 2022 voorbereidende werkzaamheden uitgevoerd door de aannemer. Daarnaast was er een tramvrije periode voor de realisatie van de werkzaamheden, het testbedrijf en het proefbedrijf. Het projectteam heeft in deze periode de safetycase compleet gemaakt en laten toetsen voor verlening van de indienststellingsvergunning.
De werkzaamheden voor het project Vervoerskundige Koppeling hebben bestaan uit diverse werkzaamheden op en rondom het Jaarbeursplein en het uitvoeren van Test- en proefbedrijf. Gezien de raakvlakken met werkzaamheden van de gemeente Utrecht zijn afspraken vastgelegd in een samenwerkingsovereenkomst.
Op dit moment vindt afronding plaats van de werkzaamheden voor de oplevering van beide projecten. Die worden daarna overgedragen aan de beheerder. Daarbij worden de afrondende administratieve werkzaamheden uitgevoerd  en wordt het project geconsolideerd. Op programmaniveau vindt daarna decharge plaats.