Programma 1. Ruimtelijke ontwikkeling

1.2

De gebiedsontwikkeling is integraal en gericht op efficiëntie en kwalitatief hoogwaardig ruimtegebruik.

Toelichting op beleidsdoel

Via het Netwerk Omgevingsgericht Werken (NOW) hebben we in 2022 een bijdrage geleverd aan een breed palet aan projecten. De inzet op alle dossiers is gericht op de vier speerpunten van het Omgevingsgericht Werken. Het heeft bijgedragen aan een efficiëntere samenwerking binnen het provinciehuis en met onze partners. In het programma Hart van de Heuvelrug richten we ons met integrale gebiedsontwikkeling op het verbeteren van de ruimtelijke kwaliteit en belevingswaarde van de Utrechtse Heuvelrug. Dat doen we samen met de gemeenten Zeist en Soest.