Programma 8. Economie

8.1.2

Bedrijven en werknemers zijn beter voorbereid op digitalisering

Toelichting meerjarendoel:
Door de digitale revolutie verandert de maatschappij ingrijpend. Digitalisering is ook een cruciale factor in de economische ontwikkeling van de regio. Slimme oplossingen op gebieden als mobiliteit, veiligheid, gezond leven en energie leiden tot nieuwe en aangepaste businessmodellen. Als provincie hebben we samen met regionale partijen gewerkt aan het versnellen van de digitale transformatie voor de regio Utrecht. In 2022 is er gewerkt aan de regionale Agenda Digitalisering en is er een succesvolle aanvraag ingediend voor een Europese Digitale Innovatie Hub (EDIH) voor de regio Noord-Holland, Utrecht en Flevoland.

De regionale Agenda Digitalisering is vastgesteld en alle regionale partners inclusief wij zelf zijn gestart met de uitvoering

De regionale Agenda Digitalisering is nog niet definitief vastgesteld. Wel hebben alle regionale partners bepaald wat de potentiële activiteiten zijn voor de diverse partners en de mogelijke ambitieniveaus voor de regio. Deze zijn besproken met Provinciale Staten (d.d. 7 december 2022).

De Europese Digitale informatie Hub Noord-West is van start gegaan.