3.5 Bedrijfsvoering

Beleidsdoelen

10.1

De basisorganisatie voor financiën en bedrijfsvoering is sterk en goed toegerust

Toelichting op beleidsdoel

Al in 2020 hebben we onze organisatie de gelegenheid gegeven om de bedrijfsvoering formatief te versterken. We hebben ook financieel ruimte geboden om hoognodige verbeteringen door te voeren. Daarmee zijn de condities geschapen om als Bedrijfsvoering de verantwoordelijkheid te pakken en daarmee mede het verschil te maken. In 2021 zijn verdere stappen gezet in het normaliseren van de zogenaamde doorgeschoten zelfredzaamheid. Dat betekent: een beter samenspel en evenwicht tussen de primaire afdelingen en de ondersteunende bedrijfsvoering. Met als insteek waar nodig en mogelijk de kwaliteit van de uitvoering van bedrijfsvoeringstaken te vergroten, de kwetsbaarheid te verminderen en de kosten te verlagen. Kortweg er is ingezet op het leveren van hoogwaardige dienstverlening vanuit Bedrijfsvoering aan de gehele organisatie.  

Bouwstenen van dienstverlening zijn:   

  • Koers door het stellen van een visie op bedrijfsvoering en excellente dienstverlening;
  • Kaders waarop het handelen richting de interne klant (medewerkers en teams) kan worden geijkt en gebaseerd;  
  • Keuzes door het stellen van prioriteiten;   
  • Zorgen dat onze medewerkers waarmaken wat we de organisatie beloven door onder meer trainingen en opleidingen;
  • Goed ingerichte systemen die ondersteunen;
  • Klantgerichte werkprocessen;  
  • Continu leren en verbeteren door het monitoren van de klantbeleving en de objectieve prestaties van de bedrijfsvoering in termen van doorlooptijden en in één keer voldoen aan de vraag.  
Deze pagina is gebouwd op 06/15/2023 07:51:47 met de export van 06/15/2023 07:34:16