3.5 Bedrijfsvoering

Beleidsdoelen

Indicatoren

Prestatie-indicator

Eenheid

Begroting

Realisatie

Realisatie

Verschil

2022

2021

2022

2022

1 Verhalen / artikelen

%

50

40

50

0

Omschrijving:

Het percentage van aantal artikelen (stories) op eigen kanalen dat wordt overgenomen in landelijke, regionale en lokale media

Toelichting verschil

Omdat we steeds beter aansluiten bij de belevingswereld, zowel qua vorm als qua onderwerp, van de doelgroep worden onze verhalen vaker overgenomen

Bron:

mediamonitoring

2 Persberichten

%

85

85

95

-10

Omschrijving:

Het percentage van het aantal verstuurde persberichten dat leidt tot een bericht in de media (alle)

Toelichting verschil

Onze persberichten leiden al snel tot een publicatie. Hetzij in een landelijke krant, hetzij regionaal of lokaal of in een vakblad/ website.

Bron:

Mediamonitoring

3 Interessebereik social media

%

2.51

4

3.11

-0,60

Omschrijving:

Het percentage reacties (emoticons, antwoorden, deelacties en doorkliks) op social mediaberichten van Provincie Utrecht  ten opzichte van het aantal keren dat zij aan social mediagebruikers zijn getoond

Toelichting verschil

Dit cijfer is een gemiddelde van de engagementcijfers (weergaven x reacties) van LinkedIN, facebook en Twitter. Het engagement op facebook is in 2022 algemene zin flink gedaald, dus ook bij Provincie Utrecht. Dit was niet voorzien. Voor Twitter en LinkedIN is het gestegen. Nota bene: het totaal aantal weergaven betreft 2.161.986

Bron:

Social Mediamonitoring.

Deze pagina is gebouwd op 06/15/2023 07:51:47 met de export van 06/15/2023 07:34:16