Programma 9. Bestuur

9.8

Archiefbewaarplaats en toezicht op informatiebeheer is op orde

Toelichting op beleidsdoel

Dit beleidsdoel omvat drie hoofdonderdelen: de informatiehuishouding binnen onze organisatie en het toezicht van de provinciearchivaris, het beheer van de provinciale archiefbewaarplaats en de openbaarheid van provinciale informatie onder de Wet open overheid (Woo). Het hoofdonderdeel informatiehuishouding heeft een directe relatie met meerjarendoel 10.1.6: ‘De provincie is digitaal goed toegerust en flexibel’. Het hoofdonderdeel archiefbewaarplaats wordt uitgevoerd door verbonden partij Het Utrechts Archief (HUA). De belangrijkste vorderingen van de drie hoofdonderdelen worden belicht in het meerjarendoel van dit beleidsdoel.