Programma 9. Bestuur

9.5.4

De Staat van Utrecht is van niveau en beter afgestemd op de gebruikers

Toelichting meerjarendoel:
De data en analyses over diverse thema's in de Staat van Utrecht geven een beeld van het woon-, werk- en leefklimaat van onze provincie en de 26 Utrechtse gemeenten. Het is daarmee voor veel partijen (beleidsmakers, bestuurders en maatschappelijke organisaties) een belangrijke informatiebron. In 2022 zijn de data in de database vernieuwd, zijn 71 nieuwe themateksten gepubliceerd en is een special ‘67+ in de provincie Utrecht in 2040’ verschenen. Daarnaast is er een slag gemaakt op het gebied van digitale toegankelijkheid van de website.

Door de verbinding op te zoeken met partners, bijvoorbeeld bij de special, wordt er meer bekendheid gegeven aan de website. Daarnaast wordt via het actief gebruik van sociale media de bekendheid van de Staat vergroot en wordt via het aanbieden van cursussen het intensieve gebruik van de databank gestimuleerd. Zowel het aantal paginaweergaven als de tijd op een pagina zijn in 2022 toegenomen ten opzichte van 2021.

Alle data en analyses zijn geüpdatet en waar mogelijk aangevuld

Een nieuwe special is gemaakt en gepubliceerd

De database en website zijn meer geraadpleegd dan voorgaande jaren