Programma 9. Bestuur

9.1.1

De positie van PS is sterker en duidelijker

Toelichting meerjarendoel:
In 2022 werd het Statenwerk nog steeds beïnvloed door de corona problematiek. Voorbereidende Statenvergaderingen en commissievergaderingen werden hybride gehouden, besluitvormende Statenvergaderingen en infosessies waren volledig digitaal. Direct na de zomer zijn we weer overgegaan op live-Statenvergaderingen. Het project om de audiovisuele middelen van de Statenzaal en de Commissiekamer te vernieuwen en te digitaliseren is met het invoeren van digitaal stemmen in 2022 volledig in werking getreden. Ook zijn allerlei activiteiten gestart in de aanloop naar de Statenverkiezingen in 2023, zoals het instellen van een Verkiezingscommissie en het inhuren van een campagnebureau.

Digitale Statenzaal en Commissiekamer volledig in werking

Het traject Utrechtse Bondgenoten wordt voortvarend voortgezet

Ondersteuning van PS is geoptimaliseerd

Kennis van en betrokkenheid bij de provinciale politiek is groter, inwoners en vertegenwoordigers van organisaties weten Provinciale Staten beter te vinden en te benutten; onder meer door middel van het ontwikkelen van videomateriaal en duidelijke communicatie vanuit de Staten