Programma 9. Bestuur

9.1.3

De uitvoering van het dagelijks bestuur (GS) is van betere  kwaliteit

Toelichting meerjarendoel:
Transparantie zit in dit derde jaar van dit bestuur in de genen van Gedeputeerde Staten. Deze nieuwe bestuursstijl wordt door de organisatie goed opgevolgd. De komst van de Wet open overheid (Woo) helpt medewerkers om hier nog bewuster mee om te gaan. Dilemma’s komen op tafel en worden gedeeld met Provinciale Staten. Er wordt goed op toegezien dat er tenminste evenveel informatie aan Provinciale Staten als aan Gedeputeerde Staten wordt verstrekt over genomen besluiten. Met betrokkenheid van Provinciale Staten zijn de effecten van de groei van onze provincie in de periode tot en met 2040 in beeld gebracht en gepresenteerd in het rapport Groeisprong Utrecht 2040.

In gesprek met PS is een meerjarig toekomstbeeld tot 2040 ontstaan

Het college is transparant in haar afwegingen