Programma 5. Bereikbaarheid I - Algemeen

5.2.2

Het aantal verbetermaatregelen voor knooppunten is groter (met gerichte subsidies)

Om de kwaliteit van knooppunten te verbeteren, nemen wij deel aan projecten van derden of treden wij op als trekker in de voorbereiding.
In 2022 hebben we samen met gemeenten gewerkt aan onder meer de kansrijke knooppunten.
Naast subsidietrajecten hebben we het afgelopen jaar een actieve rol opgepakt in een aantal relatief eenvoudige en zichtbare maatregelen: verlichting, duidelijke looproutes (‘wayfinding’), reisinformatie, watertappunten en (overdekte) wachtruimten. Deze quick wins zijn gerealiseerd op de knooppunten Woerden, Nieuwegein, Utrecht Leidsche Rijn en Utrecht Zuilen.

De provincie participeert in de ontwikkeling van tenminste vier knooppunten

De beschikbare subsidie van € 1 miljoen is volledig ingezet voor de verbetering van knooppunten