Programma 5. Bereikbaarheid I - Algemeen

5.7.3

De sturing vindt multimodaler plaats

Door de regionale samenwerking met multimodaal verkeersmanagement (MUVM) is in 2022 de doorstroming verbeterd tijdens de spits, bij wegwerkzaamheden en bij incidenten. In 2022 is gewerkt aan vervolgafspraken over de samenwerking. Aan de ene kant door het opstellen van een nieuw regionaal programma, aan de andere kant door het maken van afspraken over de beïnvloeding van verkeersstromen in situaties waar de vraag groter is dan het aanbod van capaciteit, met een regionale multimodale sturingsvisie.

We actualiseren de regionale multimodale sturingsvisie.

Actualisatie vindt plaats samen met alle wegbeheerders in onze provincie en met alle disciplines (vervoerwijzen) binnen onze provincie. De uitwerking heet het Multimodaal Netwerkkader Midden-Nederland (MNK-MN). Dit proces is in 2022 gestart en eind 2022 op de helft van uitvoering. Afronding is verwacht in het tweede kwartaal van 2023.

Het vervolg programma MUVM vanaf 2023 is vastgesteld

De maatregelen voor slimme mobiliteit worden opgenomen in het Regionaal Mobiliteitsprogramma (RMP) om doelstellingen voor doorstroming en verduurzaming te combineren.