Indicatoren
Prestatie-indicator | Eenheid | Begroting | Realisatie | Realisatie | Verschil | ||
2022 | 2021 | 2022 | 2022 | ||||
1 Fietsafstanden | getal | ≤ 1,2 | nnb | nnb | |||
Omschrijving: | De reistijd t.o.v. de hemelsbrede afstand van en naar belangrijke school en werklocaties | ||||||
Toelichting verschil | Deze indicator wordt niet jaarlijks berekend. Waarde 2018: 1,26 | ||||||
Bron: | NDW + onderliggende | ||||||
2 Wachttijd verkeerslichten | sec | 30/60/120 | nnb | nnb | |||
Omschrijving: | De wachttijd bij provinciale verkeerslichten op basis van de gemiddelde wachttijd. Snelfietsroutes: max. 30 sec. Hoofdfietsroutes: max. 60 sec. Overige fietsroutes: max. 120 sec. | ||||||
Toelichting verschil | Deze indicator wordt berekend met het verkeersmodel STRAVEM. Oplevering hiervan heeft langdurige vertraging opgelopen. In 2022 wordt het al gebruikt voor diverse toepassingen, ondanks dat STRAVEM nog niet volledig is opgeleverd. Na oplevering in 2023 is het model direct inzetbaar voor alle toepassingen in provinciale en regionale projecten. Hieronder valt ook de berekening van indicatoren. | ||||||
Bron: | NDW + onderliggende | ||||||
3 Kwaliteit fietspaden | % | 90 | nnb | nnb | |||
Omschrijving: | De kwaliteit van fietspaden op het provinciale fietsnetwerk conform het mobiliteitsprogramma op basis van breedte, verharding en doorstroming in percentage van het totaal aantal fietspaden | ||||||
Toelichting verschil | Meest recente waarde is uit 2019: 92% | ||||||
Bron: | NDW + onderliggende | ||||||
4 Op fiets naar werk | % | 50 | nnb | nnb | |||
Omschrijving: | Het percentage van het aantal ritten <15 kilometer dat op de fiets wordt afgelegd. | ||||||
Toelichting verschil | In de periode 2016 tot en met 2019 groeide het percentage van 39,8% naar 41,9%. In 2020 was een daling naar 35,8%. Oorzaak hiervan zit in de effecten van Coronamaatregelen. | ||||||
Bron: | NDW + onderliggende | ||||||
5 Bereikbaarheid fiets werklocaties | km/u | ≥ 15 | nnb | nnb | |||
Omschrijving: | De bereikbaarheid met economische kerngebieden als bestemming. | ||||||
Toelichting verschil | Deze indicator wordt berekend met het verkeersmodel STRAVEM. Oplevering hiervan heeft langdurige vertraging opgelopen. In 2022 wordt het al gebruikt voor diverse toepassingen, ondanks dat STRAVEM nog niet volledig is opgeleverd. Na oplevering in 2023 is het model direct inzetbaar voor alle toepassingen in provinciale en regionale projecten. Hieronder valt ook de berekening van indicatoren. | ||||||
Bron: | NDW + onderliggende |