Indicatoren
Prestatie-indicator | Eenheid | Begroting | Realisatie | Realisatie | Verschil | ||
2022 | 2021 | 2022 | 2022 | ||||
1 Onderhoudstoestand van wegen | % | 95 | 97 | nnb | |||
Omschrijving: | Het percentage provinciale wegen dat minimaal voldoet aan kwaliteitsniveau B. | ||||||
Toelichting verschil | |||||||
Bron: | Nationale Databank Wegverkeersgegevens (NDW) + onderliggende | ||||||
2 Onderhoudstoestand bruggen, tunnels en viaducten | % | 100 | 100 | 100 | 0 | ||
Omschrijving: | Het percentage provinciale kunstwerken dat voldoet aan minimaal conditieniveau 3. | ||||||
Toelichting verschil | |||||||
Bron: | NDW + onderliggende | ||||||
3 Beschikbaarheid wegen door wegwerkzaamheden. | % | 99 | 99,9 | nnb | |||
Omschrijving: | Het percentage van de tijd en kilometers dat de provinciale wegen beschikbaar zijn voor verkeer, | ||||||
Toelichting verschil | |||||||
Bron: | NDW + onderliggende | ||||||
4 Oponthoud dag | getal | < | nnb | nnb | |||
Omschrijving: | De vertraging vermenigvuldigd met het aantal voertuigen op provinciale wegen. [1,25 mln. voertuigverliesuren in 2019]. | ||||||
Toelichting verschil | in 2019 bedroeg het aantal voertuigverliesuren 1,25 mln | ||||||
Bron: | NDW + onderliggende databronnen (intern/extern) | ||||||
5 Oponthoud spits | getal | ≤ 2 | nnb | nnb | |||
Omschrijving: | De factor van de reistijd tijdens de spits in vergelijking met buiten de spits op provinciale wegen. | ||||||
Toelichting verschil | |||||||
Bron: | NDW + onderliggende | ||||||
6 Voorspelbaarheid reistijden | % | ≥ 95 | nnb | nnb | |||
Omschrijving: | De hoeveelheid ritten op provinciale wegen waarbij de maximale extra reistijd niet hoger is dan 20% van de normale reistijd | ||||||
Toelichting verschil | |||||||
Bron: | NDW + onderliggende | ||||||
7 Bereikbaarheid auto werklocaties | km/u | ≥ 50 | nnb | nnb | |||
Omschrijving: | De bereikbaarheid voor de auto met economische kerngebieden als bestemming. | ||||||
Toelichting verschil | Deze indicator wordt berekend met het verkeersmodel STRAVEM. Oplevering hiervan heeft langdurige vertraging opgelopen. In 2022 wordt het al gebruikt voor diverse toepassingen, ondanks dat STRAVEM nog niet volledig is opgeleverd. Na oplevering in 2023 is het model direct inzetbaar voor alle toepassingen in provinciale en regionale projecten. Hieronder valt ook de berekening van indicatoren. | ||||||
Bron: | NDW + onderliggende |